loading...
سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی
سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی بازدید : 6 پنجشنبه 17 خرداد 1403 نظرات (0)

🟢 هزینه آزمایش غربالگری بسته به نوع آزمایش و استفاده از خدمات بیمه متفاوت است. آزمایش غربالگری یکی از مهمترین تست‌هایی است که در دوره سه ماهه بارداری انجام می‌شود تا از طریق آن سلامت جنین و احتمال ابتلا به بیماری‌های ژنتیکی بررسی شود. هزینه تست دوران حاملگی برای برخی از خانواده‌ها سنگین است. بالاخص اگر این هزینه‌ها توسط بیمه پوشش داده نشود و بخواهند به صورت آزاد آن را پرداخت کنند.

البته خانواده‌ها این هزینه را می‌پردازند تا مطمئن شوند چقدر احتمال دارند که فرزند آنها دچار بیماری خاصی باشد یا خیر. در هر حال توصیه می‌کنیم صرف نظر از قیمت آزمایش غربالگری حتماً این تست‌ها را انجام دهید.

🔵 هزینه آزمایش غربالگری حاملگی

هزینه آزمایش غربالگری در دوران حاملگی ذهن بسیاری از خانواده‌ها را درگیر کرده است. اما این آزمایش‌ها برای بررسی وضعیت سلامت جنین بسیار اهمیت دارد.

هزینه آزمایش غربالگری حاملگی

آزمایش غربالگری یک سری هزینه‌ها را به همراه دارد که برخی از آنها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی یا دیگر بیمه‌های پایه نیست. این تست‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام هزینه جداگانه دارند:

تست‌های غیرتهاجمی: این آزمایش‌ها شامل سونوگرافی هستند که یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه و قیمت آزمایش غربالگری جنین به شمار می‌آیند.

تست‌های تهاجمی: این آزمایش‌ها معمولاً با تزریق انجام می‌شوند و عوارضی مانند سقط و خونریزی دارند. این آزمایش‌ها جزو تست‌های غربالگری دوم هستند و هزینه بیشتری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: آزمایش غربالگری اول باید ناشتا باشیم

🔵 هزینه آزمایش غربالگری دوران بارداری شامل چه مواردی است؟

هزینه آزمایش غربالگری معمولاً شامل سونوگرافی و آزمایش خون است. قیمت تست غربالگری براساس خصوصی یا دولتی بودن آن تفاوت زیادی دارد. شما باید یک هزینه جداگانه برای سونوگرافی و آزمایش خون بپردازید.

🔵 هزینه تست غربالگری سه ماهه اول بارداری

هزینه تست غربالگری برای سه ماه اول بارداری شامل تست‌های هفته 11 و 13 است که باید سلامت مادر و جنین بررسی شود. قیمت آزمایش غربالگری به این وابسته است که آیا می‌خواهید تست تشخیصی انجام دهید یا نه.

هزینه تست غربالگری اول شامل آزمایش خون و سونوگرافی است و معمولاً برای موارد زیر محاسبه می‌شود:

هپاتیت B: بررسی وضعیت هپاتیت B در مادر جهت اطمینان از عدم انتقال آن به جنین.

سیفلیس: بررسی و درمان زودهنگام این بیماری برای جلوگیری از آثار منفی آن بر جنین.

HIV: تشخیص زودرس عفونت در مادر و اقدام به موقع جهت مراقبت‌های لازم.

هزینه تست غربالگری سه ماهه اول بارداری 

🔵 هزینه آزمایش غربالگری اول با بیمه

بسیاری از خانواده‌ها ممکن است از پس هزینه‌های آزمایش غربالگری بر نیایند. به همین دلیل می‌خواهند بدانند که با بیمه چقدر باید پرداخت کنند؟ هزینه آزمایش غربالگری با بیمه تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ حدود ۸۰۰ هزار تومان الی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

بیمه سلامت یکی دیگر از بیمه های درمانی است که فقط حدود ۱۰۰ هزار تومان از هزینه آزمایش‌های بارداری را پوشش می‌دهد.

بیمه نیروهای مسلح بهترین نوع بیمه جهت کاهش هرینه آزمایش خون غربالگری سه ماهه اول بارداری است. این بیمه به نسبت سایر بیمه‌ها، سهم بیشتری از هزینه‌های مربوط به تست‌ها را پرداخت می‌کند.

🔵 هزینه آزمایش غربالگری سه ماهه دوم بارداری

آزمایش غربالگری دوم در هفته‌های 13 و 26 انجام می‌شود. زنان باردار در این دوره باید چند سونوگرافی، آنومالی، سونوگرافی سه بعدی، سونوگرافی داپلر و آزمایش خون را انجام دهند. در این آزمایش ۴ عامل زیر بررسی می‌شود:

AFP

HCG

Estriol

Inhibin – A

هرچقدر آزمایش‌های بیشتری تجویز شود، باید هزینه بیشتری بپردازید. اما این آزمایش‌ها برای اطمینان از عدم ابتلای جنین به سندروم دان و سندرم ادواردز، نقص لوله‌های عصبی بسیار ضرورت دارد. شما باید هزینه جداگانه نیز برای تست‌های هفته 15 جهت بررسی مشکلات مربوط به طول استخوان ران، شکاف لب و کام، ساختار قلب و سایر اعضای بدن جنین انجام دهید.

بیشتر بخوانید: سونوگرافی غربالگری جنین

🔵 عوامل موثر بر هزینه آزمایش غربالگری

برای اینکه به طور دقیق بدانید که قیمت آزمایش غربالگری چقدر می‌شود، باید به چند فاکتور زیر توجه داشته باشید:

نوع آزمایش

اینکه شما چقدر باید برای آزمایش غربالگری اول و دوم هزینه کنید، بستگی به نوع آزمایش دارد. هزینه آزمایش غربالگری ژنتیک و تست‌های تشخیصی از آزمایش خون بیشتر است.

استفاده از خدمات بیمه

از دیگر فاکتورهایی که باید هنگام پرداخت قیمت آزمایش غربالگری مد نظر قرار دهید، این است که بیمه تکمیلی چقدر از آن را پوشش می‌دهد. برخی از بیمه‌ها هزینه بسیار کمی بابت آزمایش‌های خون و سونوگرافی ان تی و ان بی می‌پردازند. 

هزینه تست در مراکز خصوصی و دولتی

مراکز دولتی معمولاً قیمت پایین‌تر دریافت می‌کنند، اما کیفیت لوازم و تجهیزات آنها همچنین عدم نوبت‌دهی به موقع باعث شده بسیاری از افراد ترجیحاً این تست‌ها را در مراکز خصوصی دریافت کنند. از این رو باید هزینه بیشتری نیز بپردازند.

موقعیت جغرافیایی

هزینه آزمایش غربالگری اول و دوم بسته به جغرافیا متفاوت است و معمولاً در شهرستان‌ها هزینه کمتری دریافت می‌شود.

عوامل موثر بر هزینه آزمایش غربالگری

🔵 قیمت آزمایش غربالگری در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا شما می‌توانید تست غربالگری را انجام دهید.

🚹 قیمت آزمایش غربالگری در این مرکز به دلیل استفاده از تجهیزات به روز و مدرن، پزشکان متخصص و تفسیر دقیق نتایج متفاوت از مراکز دولتی است.

افرادی که دارای بیمه تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها هستند، می‌توانند با هزینه کمتری این آزمایش‌ها را انجام دهند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با هزینه‌های مربوط به این آزمایش‌های مهم با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید و اطلاعات کامل را دریافت کنید.

خلاصه مطالب

هزینه آزمایش غربالگری بر اساس خصوصی و دولتی بودن آزمایشگاه و نوع تست‌هایی که انجام می‌شود تفاوت دارد. معمولاً آزمایش‌های غربالگری دوم به دلیل انجام تست‌های متعدد بیشتر از آزمایش غربالگری اول است. اما اگر می‌خواهید خیالتان از بابت عدم نقص و ابتلاء جنین به بیماری‌های مختلف مطمئن شوید، فارغ از هزینه‌ای که باید برای آن بپردازید، حتماً این تست‌ها را انجام دهید.

چنانچه تحت پوشش انواع بیمه از جمله بیمه تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و بیمه سلامت هستید، هزینه کمتری باید بپردازید. برای اطلاع از هزینه و قیمت تست غربالگری می‌توانید با مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت دکتر اخلاقی نیا و هزینه آزمایش غربالگری

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 134
  • بازدید کلی : 134