loading...
سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی
سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی بازدید : 4 سه شنبه 22 خرداد 1403 نظرات (0)

🟢 هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی کمتر از پرداخت این هزینه به شکل آزاد است. افرادی که تحت پوشش بیمه درمانی تامین اجتماعی هستند، می‌توانند با کمترین قیمت این آزمایش‌ها را انجام دهند. به علاوه خانواده‌هایی که دارای بیمه تکمیلی تامین اجتماعی باشند نیز بعداً می‌توانند مبلغی که برای انواع آزمایش خون و سونوگرافی پرداخت کرده‌اند را دریافت نمایند.

آزمایش‌های غربالگری سه ماهه اول بسیار حساس هستند و از طریق آن وضعیت سلامت جنین و احتمال ابتلا به برخی بیماری‌های ژنتیک بررسی می‌شود. هزینه تست‌های حاملگی برای برخی از خانواده‌ها سنگین است، بالاخص اگر پرداخت هزینه‌ها با بیمه انجام نشود و خانواده‌ها مجبور باشند به صورت آزاد آن را پرداخت کنند. برای اینکه مطمئن شوید بیمه تامین اجتماعی هزینه‌های مربوط به آزمایش خون و سونوگرافی را تحت پوشش قرار می‌دهد یا خیر، می‌توانید با مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی تماس بگیرید.

🔵 هزینه غربالگری اول با بیمه

هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی یا سایر بیمه‌های درمانی بسیار کمتر از پرداخت هزینه هر تست به صورت آزاد و بدون دفترچه است. آزمایش غربالگری مرحله اول یکی از مهم‌ترین تست‌هایی است که مادران باردار باید انجام دهند. این تست‌ها شامل آزمایش خون برای بررسی شاخص خونی سرم مادر و انجام سونوگرافی است.

بیشتر بخوانید: هزینه غربالگری اول بدون دفترچه

هزینه غربالگری اول با بیمه با پرداخت آن به صورت آزاد تفاوت دارد. معمولاً از حدود ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا یک میلیون و دویست هزار تومان نیز ممکن است برسد. آزمایش غربالگری اول برای تشخیص اختلالات کروموزومی به نام «تریزومی ۱۸» و «تریزومی ۱۳» است. علاوه بر این سندروم دان و اختلال رشد لوله عصبی جنین نیز از طریق این تست‌ها قابل تشخیص است.

آزمایش‌های سه ماهه اول بارداری برای تشخیص مواردی که اشاره شد، ضروری هستند. از این رو بسیار اهمیت دارد فارغ از هزینه‌هایی که باید بپردازید، حتماً این آزمایش‌ها را انجام دهید. اما در مجموع افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح هستند باید هزینه کمتری نسبت به افرادی که این آزمایش را به صورت آزاد انجام می‌دهند بپردازند.

هزینه غربالگری اول با بیمه 

🔵 هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

در حال حاضر هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی قابل پرداخت نیست. در سال‌های گذشته حدود ۱۰۰ هزار تومان از هزینه آزمایش‌های خون و سونوگرافی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بود. افرادی که دارای دفترچه بیمه بودند، تحت پوشش قرار داشتند و باید باقی هزینه‌های آزمایش را به صورت آزاد پرداخت می‌کردند.

در حال حاضر هزینه این آزمایش از طریق دفترچه تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود، بالاخص اگر از بیمه پایه استفاده می‌کنید. از این رو باید هزینه آزاد آزمایش را که حدود ۸۰۰ الی یک میلیون و ۲۰۰ میلیون تومان است را بپردازید.

علاوه بر این مراکز خصوصی و دولتی سونوگرافی و رادیولوژی ممکن است تعرفه‌های متفاوتی برای پرداخت هزینه غربالگری اول مشخص کرده باشند. اگر این آزمایش را در بیمارستان‌ها یا مراکز دولتی انجام دهید، هزینه آن برای شما کمتر خواهد بود.

اما اگر بخواهید در مراکز رادیولوژی و سونوگرافی خصوصی این تست را انجام دهید، باید کل هزینه‌های مربوط به تست‌های سه ماهه اول را به صورت آزاد پرداخت نمایید. با توجه به اینکه در این مراکز، تست‌های تشخیص اختلالات ژنتیکی و کروموزومی، توسط پزشکان مجرب و با استفاده از تجهیزات مدرن و استاندارد انجام می‌شود، مجموع هزینه‌های دریافتی نیز بیشتر خواهد بود.

هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟ 

🔵 هزینه غربالگری اول در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

همانطور که اشاره کردیم هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی قابل پرداخت نیست. در سال جاری این سازمان هیچ کدام از هزینه‌های غربالگری سه ماهه اول بارداری را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. بنابراین شما باید این هزینه‌ها را به صورت آزاد و  بدون دفترچه پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: سونوگرافی غربالگری جنین

اگر قصد دارید این تست‌های حساس را تحت نظر متخصصان انجام دهید و نتایج دقیق را دریافت کنید، بهتر است به آزمایشگاهی مراجعه کنید که دارای تجهیزات مناسب و کادر پزشکی مجرب باشد.

مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا با به روزترین تجهیزات آزمایشگاهی، تمام تست‌های غربالگری اول را که برای تشخیص اختلالات کروموزومی و تشخیص بیماری‌هایی مانند سندروم دان و سندروم ادوارد است را با کمترین هزینه انجام می‌دهد.

هزینه غربالگری اول در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی 

اطلاع از هزینه هر تست غربالگری

🚹 شما می‌توانید با مراجعه به مرکز سونوگرافی فاطمی به عنوان بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی تهران، اطلاعات کامل را در ارتباط با قیمت هر تست دریافت کنید. با مراجعه به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی و انجام این آزمایش‌های حساس خیال شما از بابت سلامت جنین راحت خواهد بود.

در مجموع توصیه می‌کنیم فارغ از هزینه‌ای که باید برای هر آزمایش بپردازید، حتماً این تست‌ها را انجام دهید. از طریق این آزمایش‌ها اگر نقصی در جنین وجود داشته باشد، قابل تشخیص و بررسی است و می‌توانید هرچه سریع‌تر اقدامات درمانی را انجام دهید.

خلاصه مطالب

هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی به نسبت کمتر از زمانی است که خانواده‌ها هزینه این تست‌ها را به صورت آزاد پرداخت می‌کنند. در سال‌های گذشته بیمه تامین اجتماعی هزینه تست سه ماهه اول را فقط به میزان ۱۰۰ هزار تومان پوشش می‌داد. اما در سال جدید این هزینه‌ها اصلاً توسط بیمه تامین اجتماعی پوشش داده نمی‌شود و خانواده‌ها باید کل مبلغ را به صورت آزاد بپردازند. قیمت غربالگری اول در حال حاضر چیزی بین ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و دویست هزار تومان است. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید خصوصی یا دولتی بودن مرکز سونوگرافی است.

شما می‌توانید با مراجعه به مراکز دولتی هزینه کمتری بپردازید. اما اگر می‌خواهید نتایج دقیقی از آزمایش‌ها در اختیار شما قرار بگیرد، بهتر است به مراکز خصوصی که دارای تجهیزات به روزتری هستند مراجعه کنید. برای انجام تست‌های غربالگری سه ماهه اول می‌توانید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی به عنوان بهترین مرکز انجام آزمایش‌های غربالگری اول مراجعه کنید. پزشکان متخصص با استفاده از تجهیزات پیشرفته این آزمایش را برای شما انجام می‌دهند و تفسیر دقیق آن نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای اطلاع از هزینه هر یک از آزمایش‌های سه ماهه اول بارداری کافی است با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

منبع: سایت دکتر اخلاقی نیا و هزینه غربالگری اول با بیمه تامین اجتماعی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 141
  • بازدید کلی : 141