loading...
سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی
سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی بازدید : 4 دوشنبه 21 خرداد 1403 نظرات (0)

🟢 هزینه غربالگری اول بدون دفترچه بیمه نسبت به زمانی که تمام یا بخشی از هزینه‌ها از طریق بیمه پوشش داده می‌شوند، بیشتر خواهد بود. قیمت این نوع آزمایش‌ها نیز هر سال نسبت به سال قبل افزایش دارد. مادران بارداری که قصد انجام آزمایش خون و سونوگرافی ان تی و ان بی را دارند، قبل از هر چیز باید اطلاعات لازم در مورد هزینه‌های مربوط به این تست‌های حساس را بررسی کنند، چراکه قیمت آزمایش خون که بررسی دو شاخص خونی سرم مادر است، با سونوگرافی فرق دارد.

آزمایش غربالگری سه ماهه اول که به آزمایش FTS معروف است، بین هفته یازدهم تا سیزدهم بارداری انجام می‌شود. این تست جهت مشخص کردن ریسک ابتلاء جنین به تریزومی 13 (سندروم پاتوتریزومی21 (سندروم داونتریزومی 18 (سندروم ادوارد) ضروری است. برخی از بیمه‌ها مانند بیمه خدمات درمانی و نیروهای مسلح ممکن است کل هزینه‌ها را تحت پوشش قرار دهند. از آنجا که قیمت این تست‌ها با دقترچه بیمه و بدون دفترچه تفاوت دارد. از این رو توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز با مراکز سونوگرافی و رادیولوژی در تماس باشید و از قیمت دقیق هر تست مطلع شوید.

🔵 هزینه غربالگری بارداری در سال ۱۴۰۳

انجام آزمایش غربالگری برای مادران بسیاری ضروری است. این آزمایش‌ها برای تشخیص مشکلات مربوط به جنین انجام می‌شوند. تست‌های غربالگری معمولاً در سه ماهه اول و سه ماهه دوم بارداری قابل انجام هستند.

معمولاً این تست‌ها برای تشخیص اختلالات رشد لوله عصبی جنین، تشخیص سندروم دان و اختلالات کروموزومی انجام می‌شوند و اگر ناهنجاری در جنین وجود داشته باشد، با انجام این آزمایش مادران باردار می‌توانند اقدامات درمانی لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: سونوگرافی غربالگری جنین

در اکثر مراکز درمانی هزینه‌های مربوط به آزمایش غربالگری تحت پوشش بیمه قرار دارد. به این ترتیب افرادی که دارای دفترچه بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت هستند، می‌توانند به راحتی از خدمات بیمه درمانی و تکمیلی استفاده کنند. بیمه خدمات درمانی و بیمه نیروهای مسلح نیز معمولا کل هزینه‌های مربوط به این تست‌های تشخیصی را پوشش می‌دهند. با توجه به این موضوع، خانواده‌هایی که دارای دفترچه بیمه هستند، دغدغه‌ای بابت پرداخت هزینه‌ها ندارند. 

هزینه غربالگری بارداری 

🔵 هزینه غربالگری اول بدون دفترچه بیمه

هزینه غربالگری اول بدون دفترچه بیمه و با دفترچه متفاوت است. از این رو مادرانی که برای انجام آزمایش خون و سونوگرافی مراجعه می‌کنند، قبل از هر چیز باید محاسبه کنند که چه هزینه‌ای باید برای هر تست بپردازند.

تعرفه غربالگری اول برای تشخیص سلامت جنین در حال حاضر حدود 737600 تومان است. آزمایش تطبیقی مرحله اول غربالگری نیز در سال‌های گذشته حدود ۵ تا ۷ میلیون بوده است. برخی از تست‌هاس تکمیلی نیز ممکن است انجام شود. از سوی دیگر چنانچه در آزمایش اول جنین پرخطر تشخیص داده شود و نیاز به انجام آزمایش آمیوسنتز باشد، باید هزینه جداگانه نیز برای این تست بپردازند.

در سال‌های قبل نیز آزمایش غربالگری NIPT  یا  NIFTY بین ۳ تا ۴ میلیون برآورد شد. هزینه آزمایش‌های غربالگری به دلیل تورم و نوسان قیمت‌ها، هر ساله چند درصد افزایش پیدا می‌کند. از این رو باید حتماً با مراکز رادیولوژی و سونوگرافی در تماس باشید و اطلاعات لازم را در خصوص هر آزمایش به صورت جداگانه دریافت کنید. 

هزینه غربالگری اول بدون دفترچه بیمه 

🔵 هزینه غربالگری اول بدون دفترچه در مرکز سونوگرافی فاطمی

اگر قصد انجام آزمایش‌های غربالگری از جمله آزمایش خون و سونوگرافی ان تی (NT) و ان بی (NB) را دارید و می‌خواهید با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت این آزمایش را انجام دهید، مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی بهترین مرکز برای انجام این تست‌های حساس است. در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی غربالگری سه ماهه اول حاملگی، با تجهیزات استاندارد انجام می‌شود.

به علاوه کادر درمان با استفاده از تجهیزات مدرن و به روز، مجموعه‌ای از آزمایش‌ها از جمله بررسی دو شاخص خونی سرم مادر و دو سونوگرافی مهم NT و NB را برای شما انجام می‌دهند و نتایج آن به دقت تفسیر می‌شود و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: هزینه آزمایش غربالگری

چنانچه مشکل و نقص خاصی در جنین وجود داشته باشد، مراقبت‌های درمانی لازم در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما قبل از هر چیز والدین بلاخص افرادی که دفترچه ندارند، باید پرداخت هزینه‌های مربوط به آزمایش‌های غربالگری را بررسی کنند.

اطلاع از قیمت هر تست

هزینه غربالگری اول بدون دفترچه بیمه طبیعتاً بیشتر از افرادی است که تحت پوشش بیمه‌های درمانی هستند. برخی از بیمه‌ها ممکن است کل هزینه‌ها را نیز تحت پوشش قرار دهند و خانواده‌ها نگرانی جهت پرداخت هزینه‌ها ندارند. با این حال در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی خدمات مربوط به انجام آزمایش‌ها با کمترین قیمت انجام می‌شود.

🚹 در حال حاضر به دلیل افزایش هزینه‌ها و نوسان قیمت‌ها می‌توانید با کادر پزشکی این مرکز در تماس باشید. متخصصان این مرکز اطلاعات کامل در ارتباط با هزینه غربالگری اول بدون دفترچه بیمه را در اختیار شما قرار خواهند دهند.

خلاصه مطالب

هزینه غربالگری اول بدون دفترچه بیمه بیشتر از قیمت انجام این تست‌ها با دفترچه بیمه است. افرادی که تحت پوشش بیمه‌های درمانی مختلف از جمله تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، نیروهای مسلح هستند، تنها باید بخشی از هزینه‌ها را بپردازند و مابقی آن توسط بیمه پوشش داده می‌شود. برخی از بیمه‌ها نیز تمام هزینه‌ها را پوشش می‌دهند. از این رو افرادی که دفترچه ندارند، برای تست‌های سه ماهه اول بارداری از جمله آزمایش خون و سونوگرافی ان تی و ان بی باید هزینه بیشتری بپردازند.

با این وجود آزمایش‌هایی که در سه ماهه اول برای تشخیص انواع نقص‌های ژنتیک از جمله سندروم دان، سندروم ادوارد و سندروم پاتو انجام می‌شوند، بسیار ضروری هستند. بنابراین در قبال هزینه‌ای که می‌پردازید، خیال شما از سلامت جنین آسوده خواهد بود. توصیه می‌کنیم فارغ از اینکه تحت پوشش بیمه درمانی خاصی هستید یا خیر، این آزمایش‌ها را در بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی انجام دهید، چراکه در این مراکز نتایج دقیق در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای انجام این تست‌ها در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی به عنوان بهترین مرکز تشخیص سلامت جنین در تهران، با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی در تماس باشید. به علاوه می‌توانید دریافت اطلاعات تکمیلی در ارتباط با قیمت هر کدام از تست‌های سه ماهه اول بارداری را دریافت کنید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت دکتر اخلاقی نیا و هزینه غربالگری اول بدون دفترچه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 142
  • بازدید کلی : 142